Praca biurowa ma swoją specyfikę – przez biuro przewija się każdego dnia mnóstwo osób, wszędzie jest pełno papierów, choć coraz więcej z nich jest zastępowane przez dokumenty elektroniczne. Pomimo to, kosz na śmieci zapełnia się w zawrotnym tempie, a po ciężkim dniu biurowej pracy mało kto zaprząta sobie głowę tym, aby go opróżnić. Nie mówiąc już o starciu kurzy czy wymyciu podłogi. A tymczasem, sprzątać w firmie powinno się regularnie, bo klienci zwracają na kwestię estetyki większą uwagę, niż może się wydawać.
Porządek w biurze – na jakie rozwiązanie się zdecydować?
Najtańszą, jednak najbardziej czasochłonną opcją jest samodzielne sprzątnie przestrzeni biurowej. Sprawdzi się to u osób, które mają niewielkie biura, prowadzą firmę samodzielnie, bądź zatrudniają garstkę osób lub dopiero startują z działalnością gospodarczą i nie mają wystarczających funduszy na to, aby zlecać usługi utrzymania czystości innym podmiotom. Kolejne rozwiązanie, to zatrudnienie osoby sprzątającej. Można dla takiej osoby stworzyć etat lub podpisać z nią umowę cywilnoprawną na sprzątanie biura w określonych dniach i godzinach. Zwłaszcza kwestia umowy cywilnoprawnej wydaje się kusząca, bo taki rodzaj umowy jest obciążony stosunkowo niedużymi składkami na pracownika. Może pojawić się jednak problem z regularnym utrzymaniem czystości, jeżeli osoba, której takie czynności zostały zlecone, nagle się rozchoruje. Gdy choroba trwa kilka dni, to jeszcze można jakoś wybrnąć z takiej sytuacji, jednak gdy zwolnienie lekarskie będzie się przeciągać, to może być to dosyć duży problem, zwłaszcza że znalezienie profesjonalnego zastępstwa w zakresie utrzymania czystości wcale nie jest proste. Ostatnie rozwiązanie, które wydaje się najbardziej korzystne, to usługi jakie oferuje firma sprzątająca.
Outsourcing usług utrzymania czystości – dlaczego warto?
- Korzyści, jakie płyną z podpisania umowy na utrzymanie czystości w biurze z zewnętrzną firmą, jest przynajmniej kilka. W pierwszej kolejności należy wskazać na znaczną oszczędność czasu – nie trzeba sprzątać samemu, jak też nie trzeba na własną rękę szukać osoby mającej doświadczenie w sprzątaniu powierzchni biurowych. Formalności ograniczają się do podpisania umowy o utrzymanie czystości w biurze, w której powinien zostać wyszczególniony zakres czynności do wykonania (czy chodzi tylko o umycie podłogi i wyrzucenie śmieci, czy w grę wchodzi także mycie okien) oraz ich harmonogram (czyli, jak często ekipa sprzątająca ma się pojawiać w biurze).